Organy i osoby sprawujące funkcje oraz ich kompetencje
1. Organami Instytutu są:
- Dyrektor
dr hab. Iwona Szwach
- Rada Instytutu Sieci (RI)
- prof. dr hab. inż. Anna Chrobok, Politechnika Śląska – Przewodniczący Rady Instytutu
- mgr Alicja Górska, Kędzierzyńsko-Kozielski Park Przemysłowy Sp. z o.o. – Zastępca Przewodniczącego Rady Instytutu
- dr Ewa Sabura, Łukasiewicz – ICSO ”Blachownia” – Sekretarz Rady Instytutu
- mgr inż. Regina Gnatek, Rainbow Agro
- dr inż. Arkadiusz Majoch, Orlen S.A.
- prof. dr hab. inż. Tomasz Wasilewski, Onlybio.life S.A., Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
- prof. Małgorzata Swadźba-Kwaśny, School of Chemistry and Chemical Engineering Queen’s University Belfast
- prof. dr hab. inż. Lothar Kroll, Technische Universität Chemnitz
- dr inż. Anna Zalewska, BASF Polska Sp. z o.o., Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego
2. Uprawnienia i obowiązki organów Instytutu regulują przepisy ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Dyrektor:
1) kieruje działalnością instytutu Sieci;
2) reprezentuje instytut Sieci na zewnątrz;
3) odpowiada za wyniki działalności badawczej i wdrożeniowej instytutu Sieci;
4) odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie instytutu Sieci w jej strukturze, w tym za zapewnienie:
a) przestrzegania regulaminów, o których mowa w art. 31ust. 1,
b)współpracy z innymi instytutami Sieci i z Centrum Łukasiewicz przy realizacji interdyscyplinarnych projektów badawczych, o których mowa w art. 31 ust. 2.2.
Do zadań dyrektora należy:
1) sporządzanie projektu rocznego:
a) planu działalności instytutu Sieci na podstawie rocznego planu działalności Sieci,
b) planu finansowego instytutu Sieci;
2) sporządzanie rocznego:
a) sprawozdania z działalności instytutu Sieci,
b) sprawozdania finansowego instytutu Sieci;
3) ustalanie regulaminu organizacyjnego instytutu Sieci, po zasięgnięciu opinii rady instytutu Sieci;
4) realizacja polityki kadrowej w instytucie Sieci;
5) zarządzanie mieniem instytutu Sieci w celu jego wykorzystania do realizacji zadań statutowych instytutu Sieci, z uwzględnieniem art. 33 ust. 1 pkt 2;
6) występowanie do ministra właściwego, o którym mowa w art.2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskami o włączenie kwalifikacji nadawanych po ukończeniu kursów i szkoleń, o których mowa w art. 4 pkt 6, do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
3. Dyrektor przedkłada Prezesowi:
1) propozycje zadań, o których mowa w art. 3 ust. 2, planowanych do realizacji przez instytut Sieci w roku następnym wraz z szacowanymi kosztami ich realizacji – w terminie określonym dla prac nad projektem ustawy budżetowej;
2) do zatwierdzenia:
a) projekt rocznego planu działalności instytutu Sieci na rok następny – w terminie do dnia 15 grudnia każdego roku,
b) projekt rocznego planu finansowego instytutu Sieci na rok następny – w terminie do dnia 15 grudnia każdego roku,
c) roczne sprawozdanie z działalności instytutu Sieci wraz z opinią rady instytutu Sieci o tym sprawozdaniu – w terminie do dnia 28 lutego każdego roku,
d) roczne sprawozdanie finansowe instytutu Sieci –w terminie do dnia 31 marca każdego roku.
4. Jeżeli z art. 64 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019r. poz. 351) wynika obowiązek badania rocznego sprawozdania finansowego instytutu Sieci, dyrektor instytutu Sieci wraz z tym sprawozdaniem przedkłada Prezesowi sprawozdanie zbadania w rozumieniu art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
3. Rada Instytutu Sieci (RI) jest organem stanowiącym, inicjującym, doradczym i opiniującym w Instytucie. Działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
_____________________________________________________________________________________
Autor: Małgorzata Wojkowska
Czas | Autor | Opis |
---|---|---|
2016-06-02 12:06 | Małgorzata Wojkowska | aktualizacja funkcji dyrektora |
2020-01-27 14:17:32 | Joanna Wilk | Zmiana składu RI |
2016-11-08 11:07:27 | Małgorzata Wojkowska | Aktualizacja - RN |
2020-01-29 14:23:24 | Joanna Wilk | Aktualizacja - RI |
2020-02-04 10:36:16 | Joanna Wilk | Aktualizacja danych |
2020-03-09 14:36:12 | Joanna Wilk | Aktualizacja danych |
2020-04-01 09:17:22 | Joanna Wilk | Aktualizacja danych dotyczących dyrektora |
2022-10-28 06:52:56 | Joanna Wilk | Zmiana w składzie Rady Instytutu |
2023-01-16 09:58:21 | Joanna Wilk | Zmiana w składzie Rady Instytutu |
2023-02-13 10:26:23 | Joanna Wilk | Dodanie nowego członka Rady Instytutu |
2023-03-01 07:40:04 | Joanna Wilk | Korekta wpisu odnośnie członka Rady |
2024-04-25 07:17:47 | Joanna Wilk | Aktualizacja składu Rady Instytutu |