logo - Biuletyn Informacji Publicznej
Formularz wyszukiwania

Organy i osoby sprawujące funkcje oraz ich kompetencje

1. Organami Instytutu są:

 

  • Dyrektor

dr hab. Iwona Szwach

 

  • Rada Instytutu Sieci (RI)

 

  1. prof. dr hab. inż. Anna Chrobok, Politechnika Śląska – Przewodniczący Rady Instytutu
  2. mgr Alicja Górska, Kędzierzyńsko-Kozielski Park Przemysłowy Sp. z o.o. – Zastępca Przewodniczącego Rady Instytutu
  3. dr Ewa Sabura, Łukasiewicz – ICSO ”Blachownia” – Sekretarz Rady Instytutu
  4. mgr inż. Regina Gnatek, Rainbow Agro
  5. dr inż. Arkadiusz Majoch, Orlen S.A.
  6. prof. dr hab. inż. Tomasz Wasilewski, Onlybio.life S.A., Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  7. prof. Małgorzata Swadźba-Kwaśny, School of Chemistry and Chemical Engineering Queen’s University Belfast
  8. prof. dr hab. inż. Lothar Kroll, Technische Universität Chemnitz
  9. dr inż. Anna Zalewska, BASF Polska Sp. z o.o., Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego

 

2. Uprawnienia i obowiązki organów Instytutu regulują przepisy ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz.

 

Dyrektor:

 

1) kieruje działalnością instytutu Sieci;

2) reprezentuje instytut Sieci na zewnątrz;

3) odpowiada za wyniki działalności badawczej i wdrożeniowej instytutu Sieci;

4) odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie instytutu Sieci w jej strukturze, w tym za zapewnienie:

a) przestrzegania regulaminów, o których mowa w art. 31ust. 1,

b)współpracy z innymi instytutami Sieci i z Centrum Łukasiewicz przy realizacji interdyscyplinarnych projektów badawczych, o których mowa w art. 31 ust. 2.2.

 

Do zadań dyrektora należy:

1) sporządzanie projektu rocznego:

a) planu działalności instytutu Sieci na podstawie rocznego planu działalności Sieci,

b) planu finansowego instytutu Sieci;

2) sporządzanie rocznego:

a) sprawozdania z działalności instytutu Sieci,

b) sprawozdania finansowego instytutu Sieci;

3) ustalanie regulaminu organizacyjnego instytutu Sieci, po zasięgnięciu opinii rady instytutu Sieci;

4) realizacja polityki kadrowej w instytucie Sieci;

5) zarządzanie mieniem instytutu Sieci w celu jego wykorzystania do realizacji zadań statutowych instytutu Sieci, z uwzględnieniem art. 33 ust. 1 pkt 2;

6) występowanie do ministra właściwego, o którym mowa w art.2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskami o włączenie kwalifikacji nadawanych po ukończeniu kursów i szkoleń, o których mowa w art. 4 pkt 6, do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

 

3. Dyrektor przedkłada Prezesowi:

1) propozycje zadań, o których mowa w art. 3 ust. 2, planowanych do realizacji przez instytut Sieci w roku następnym wraz z szacowanymi kosztami ich realizacji – w terminie określonym dla prac nad projektem ustawy budżetowej;

2) do zatwierdzenia:

a) projekt rocznego planu działalności instytutu Sieci na rok następny – w terminie do dnia 15 grudnia każdego roku,

b) projekt rocznego planu finansowego instytutu Sieci na rok następny – w terminie do dnia 15 grudnia każdego roku,

c) roczne sprawozdanie z działalności instytutu Sieci wraz z opinią rady instytutu Sieci o tym sprawozdaniu – w terminie do dnia 28 lutego każdego roku,

d) roczne sprawozdanie finansowe instytutu Sieci –w terminie do dnia 31 marca każdego roku.

 

4. Jeżeli z art. 64 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019r. poz. 351) wynika obowiązek badania rocznego sprawozdania finansowego instytutu Sieci, dyrektor instytutu Sieci wraz z tym sprawozdaniem przedkłada Prezesowi sprawozdanie zbadania w rozumieniu art. 2 pkt 31 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.

 

3. Rada Instytutu Sieci (RI) jest organem stanowiącym, inicjującym, doradczym i opiniującym w Instytucie. Działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.

 _____________________________________________________________________________________

Data dodania: 2013-04-04 13:46
Autor: Małgorzata Wojkowska
Rejestr zmian:
Czas Autor Opis
2016-06-02 12:06Małgorzata Wojkowskaaktualizacja funkcji dyrektora
2020-01-27 14:17:32Joanna WilkZmiana składu RI
2016-11-08 11:07:27Małgorzata WojkowskaAktualizacja - RN
2020-01-29 14:23:24Joanna WilkAktualizacja - RI
2020-02-04 10:36:16Joanna WilkAktualizacja danych
2020-03-09 14:36:12Joanna WilkAktualizacja danych
2020-04-01 09:17:22Joanna WilkAktualizacja danych dotyczących dyrektora
2022-10-28 06:52:56Joanna WilkZmiana w składzie Rady Instytutu
2023-01-16 09:58:21Joanna WilkZmiana w składzie Rady Instytutu
2023-02-13 10:26:23Joanna WilkDodanie nowego członka Rady Instytutu
2023-03-01 07:40:04Joanna WilkKorekta wpisu odnośnie członka Rady
2024-04-25 07:17:47Joanna WilkAktualizacja składu Rady Instytutu